Kdy přidat topný sáček
Mnoho zákazníků tápe nad tím, kdy a jaké množství přidat k objednávce co se týče topného sáčku. Pro ty přinášíme několik základních informací.
Co to vlastně je topný sáček a k čemu slouží?
Primárním účelem topných sáčků je použití při posílání živého hmyzu nebo rostlin během zimního období, kdy klesají teploty k nule nebo pod ni. Občas najde také využití jako ohřívání u člověka, který si takový sáček aktivuje při cestě v mrazivém počasí jako doplněk k oblečení nebo na prohřívání zad, noh nebo rukou. Topný sáček se po aktivaci rozehřeje na teplotu až 50 C° a po dobu až 40 hodin hřeje. Postupně v průběhu času však ztrácí hřejivost. V případě poslaného hmyzu, který je choulostivý na nízké teploty pomáhá někdy i zcela zásadně udržet komfortní podmínky během přepravy.
Na našem e-shopu je zákazník informován u produktů, které aktuálně topný sáček potřebují o tom, zda je topný sáček doporučen nebo kdy je vyžadován. Ve většině případů stačí zcela dostatečně k prohřátí zásilky jen jeden topný sáček. Takovou informaci najdete jako štítek u produktů. Štítky jsou barevně rozlišeny.
Žlutou barvou je štítkem označen produkt, který topný sáček aktuálně nevyžaduje. Vše je na uvážení zákazníka, zda topný sáček přiobjedná. Záleží hlavně na cílové adrese balíku, kdy je doručován do venkovního boxu, do ruky nebo do balíkovny uvnitř budovy. Pokud zákazník vybere cíl dopravy venkovní box, je vhodné jej přidat k objednávce. V případě cílové adresy balíku do ruky nebo do balíkovny uvnitř budov je to opravdu pouze na uvážení a zákazník přidat topný sáček do košíku nemusí.
Oranžovou barvou je štítkem označen produkt, u kterého je doporučeno vložit do košíku topný sáček. Nicméně bez něj se nemusí při přepravě hmyzu nic fatálního stát. Vše záleží na cílové adrese zásilky. Zákazník by měl brát doporučení vážně především při výběru dopravy balíku do venkovního boxu, ale někdy i v případě balíku na adresu. V takovém případě by již mohly bez topného sáčku hrozit nějaké úhyny kvůli nízkým teplotám. Zásilky s produkty takto označenými mířící do balíkovny uvnitř budov ještě nemusí topný sáček vyžadovat, ale zákazník si je pro jistotu může přiobjednat.
Červenou barvu má štítek, kdy je u vybraného produktu topný sáček vyžadován. Bez něj je riziko uhynů vysoké. Platí to pro všechny zásilky, které obsahují produkt s tímto štítkem mířící kamkoliv. V případě velmi nízkých teplot je lepší se cílové adrese balíkoven do venkovních boxů zcela vyhnout a volit dopravu do balíkovny uvnitř budov. Zákazníka se snažíme ještě telefonicky upozornit na nutnost topného sáčku, ale nemůžeme jej nutit. Pokud si bude vědom rizika záslání produktu bez topného sáčku, můžeme jen toto rozhodnutí zohlednit při případné reklamaci.
Pokud daný produkt štítek s upozorněním na topný sáček aktuálně nemá, vydrží přepravní podmínky. Zákazník tak nemusí topný sáček objednávat. U produktů jako zavíječ voskový nebo octomilka je dokonce topný sáček nežádoucí, pokud neklesají teploty pod nulu. Když však zákazník vytvoří objednávku a má v ní produkt kde je upozornění na nutnost topného sáčku a zároveň právě třeba octomilky nebo zavíječe, topný sáček by měl být v takovém případě přidán. Kdyby zákazník objednal jen octomilky nebo zavíječe a ani jeden ze štítků by tyto produkty neoznačoval, topný sáček je lepší nepřidávat.
Často také zákazník uvažuje nad tím, kolik topných sáčků má přiobjednat. Pokud jsou teploty kolem nuly nebo slabě pod nulou, pořád stačí jen jeden topný sáček. Jeho teplota dostatečně prohřeje hmyz během přepravy. Při nižších teplotách budou v některých případech potřeba 2 topné sáčky. Takovou informaci ale najdete opět jako štítek u daných produktů, který vám pomůže se rozhodnout. Pamatujte, že někdy je méně lepší než více a místo lepšího pohodlí při přepravě hmyzu v případě dvou sáčků paradoxně přijde komplikace v podobě úhynu, kdy hmyz bude nadměrně zahřán. 2 sáčky tak přiobjednejte jen , když bude informace na štítku u produktu nebo si necháte zásilku poslat do venkovního boxu při teplotách pod nulou !
Co napsat závěrem.......nemůžeme zákazníky nutit topné sáčky objednávat a tak se snažíme alespoň upozorňovat, že je to někdy lepší než pak otevřít balíček s uhynulým hmyzem. Následně pak zákazník nemá čím svoje mazlíčky nakrmit a je na nás nazloben, že nedostal to, co si zaplatil. Ušetřených několik desítek korun se tak záhy změní ve škodu třeba i pár stovek.
Při zvažování topného sáčku doporučujeme řídit se případným štítkem u produktů a hlavně promyslet cílovou adresu zásilky. Jiné podmínky nabídne studený a někdy i promrzlý venkovní box, jiné doručení balíku do ruky a jiné balíkovna uvnitř budovy, kde se topí. My vždy doporučujeme tu třetí variantu. Štítky u vybraných produktů doplňuje ještě v závislosti na aktuálním počasí dodatečná informace o nálehavosti přidat topný sáček na první stránce e-shopu v záložce "UPOZORNĚNÍ" nebo "AKTUÁLNĚ", popřípadě jako upozornění, které je nutné odkliknout před tím, než se zákazník rozhodne produkt objednat. Snažíme se tím předejít problémům, které mohou vznikat, protože nám záleží na tom, aby byl zákazník spokojen...a my s ním. Protože každá doručená zásilka bez zbytečných úhynů nám dělá radost.
