Jak nakupovat
Na našem eshopu můžou nakupovat zákazníci registrovaní, i bez registrace. Zákazník, který se zaregistruje má svůj účet, kde bude mít uloženy svoje objednávky a například nemusí při každém nákupu uvádět svoje adresní údaje. Registrovaní zákazníci také dostávají různé obchodní informace, například prodejní akce, novinky, výprodeje zboží a pod. Zákazník, který se zaregistroval, musí být přihlášen při jakékoliv úpravě na svém účtu (objednávka, volba platební metody, platba, změny adresních údajů a pod.), aby systém mohl zpracovat uložené změny.
Zákazník vyhledá kategorie produktů, které ho zajímají a v případě zájmu vloží zboží do košíku a navolí počet jednotek (kusů) produktu. Obsah košíku je přístupný kdykoliv během nákupu na horní liště vpravo (červená ikonka).
Po ukončení výběru produktů přejde zákazník do košíku kliknutím na tlačítko „zobrazit košík„, zkontroluje obsah košíku a bez ztráty uložených dat se může vrátit zpátky do obchodu a pokračovat ve výběru zboží. Registrovaný zákazník má uloženy údaje o své adrese v systému, neregistrovaný musí vyplnit požadované údaje. V košíku zákazník vidí „mezisoučet“, což je celková hodnota zboží v košíku, včetně DPH.
Dalším krokem zákazník zvolí možnost „K pokladně“
U každé z možností je cena služby. Pokud je ve vašem regionu, nebo přímo v místě bydliště pošta, která poskytuje službu Balíkovna (aktuální seznam Balíkoven je u této volby) je tento způsob dopravy nejlevnější. Je určený pro balíky do 5kg. Těžší balíky (max. do 20kg) je možné poslat také, ale v takovém případě vás budeme kontaktovat s tím, že potřebujeme odsouhlasit jinou cenu služby (i v tomto případě jde o ekonomicky výhodnou službu).
Zákazník po naplnění košíku přejde k rekapitulaci zatím uskutečněné objednávky. Následně zvolí tlačítko "pokračovat". Dalším krokem je výběr dopravy. Přichází na řadu výběr platby. Pokud není zvolen osobní odběr, zákazník má na výběr platbu dobírkou nebo převodem a může volit okamžitou online platbu platební kartou. Posledním krokem je udělení souhlasu s obchodními podmínkami. Tuto položku zatrhnete. Poté již stačí kliknout na tlačítko Objednat se závazkem platby. Nic víc a nic míň.
Uvedené ceny produktů jsou včetně 12 % DPH. Výjimku tvoří položka Heat pack s 21 % DPH.
Bezhotovostní úhrada přes platební bránu Shoptet Pay nabídne zákazníkovi možnost úhrady objednávky online kartou, nebo prostřednictvím QR kódu. Platba kartou bude připsána ihned a zákazník bude o této skutečnosti informován e-mailem, kdy obdrží doklad o provedené platbě. Platba přes QR kód bude nejpozději do 4 hodin spárována s naší bankou a zákazník opět dostane e-mailem potvrzení o platbě. Zároveň přijde informace o postoupení objednávky do procesu vyřizování.
Platba dobírkou je zpoplatněna částkou 36,- včetně DPH. V tomhle případě bude objednávka zkontrolována a následně vyřízena. Zákazník o takové skutečnosti bude informován e-mailem.
Platba převodem nebo výběrem platby tzv.rychlou přes banku podobně jako jiné bezhotovostní platby není zpoplatněna. Tento způsob platby je určen zákazníkům, kteří z nějakého důvodu nechtějí platit prostřednictvím platební brány. Zákazník obdrží e-mail, kde bude mít k dispozici číslo účtu prodejce a QR kód. V případě tlačítka rychlé platby přes banku bude zákazník přesměrován do své vybrané banky, kde budou předvyplněné platební údaje. Následně postupuje dle psaných pokynů. Zvolí tedy buď klasický převod na uvedený bankovní účet ( v takovém případě může připsání platby trvat minimálně v ojedinělých případech až 1 den nebo provede platbu QR kódem. Taková platba se nejpozději do 4 hodin spáruje s naší bankou. Zákazník bude následně informován e-mailem, že se jeho objednávka vyřizuje. Součástí e-mailu bude i doklad o zaplacení objednávky.
Pokud se stane z nějakého důvodu během bezhotovostních plateb chyba, systém nejpozději do 1 hodin vyzve k opakované platbě nebo bude poslán ručně tzv.výzva k dodatečné platbě.
Především v zimním období bude třeba u objednávek, u kterých zákazník zapomněl přidat topný sáček použít tzv. doplatek objednávky. K objednávce onu položku přidáme dle uvážení a s ohledem na povětrnostní podmínky. Zákazník obdrží e-mail, kde topný sáček dodatečně uhradí bezhotovostní formou.
Objednávka se začne vyřizovat a stejně jako v ostatních případech bude co nejdříve předána do přepravy. Zákazníci budou o této skutečnosti informování e-mailem, ve kterém najdou v příloze Dodací list a daňový doklad ( fakturu ). V případě volby dopravy formou dobírky bude odeslán pouze dodací list. Následně při vyzvednutí a zaplacení zásilky systém během 2-3 dní odešle e-mail s daňovým dokladem.
O TOM, ŽE BYLA OBJEDNÁVKA VYŘÍZENA BUDE ZÁKAZNÍK INFORMOVÁN PROSTŘEDNICTVÍM SMS.
Pokud existuje nějaká překážka a vyřízení objednávky není v daném okamžiku možné (extrémní teploty a pod), eshop zákazníka informuje a dohodne s ním další postup.
Při dosažení hranice 700 kč vč. DPH k úhradě (cena zboží), systém automaticky sníží základní ceny všech možností dopravy cca o 50% a tato snížená částka potom bude přičtena k obsahu košíku. Tato možnost se netýká dobírky. Zákazník má možnost se rozhodnout, jestli například dokoupení zboží za částku, která chybí do dosažení hranice pro slevu je výhodné pro celkový výsledek, nebo nikoliv.
V případě, že hodnota zboží v košíku dosáhne hodnoty 1.400 kč vč. DPH, má zákazník všechny způsoby dopravy zdarma (netýká se dobírky) Pokud samozřejmě zvolí bezhotovostní úhradu, dobírka v celkové částce nefiguruje a zákazník má dopravu zcela zdarma.